söndag 23 oktober 2011

Mall Port kort

Jag har sett ett portkort inne hos Milo Lilja men då jag skulle använda det igen hittade jag det ej utan hittade på mitt egna. Nu har jag gjort en mall  och med hjälp av Ziro som scannade in allt åt mig, kan jag nu dela med mig av denna mall. Ett stort tack för hjälpen!
Hänvisa gärna till mig om du vill göra detta kort :-) Kortet är ca 15*16 cm
Obs! Jag märkte att mallen ej var helt rak, så gör en kopia, vik på mitten och klipp rak. Opps..

I have done a gate card with a template as you can download if you want. Please refer to this adress if you want to make this card. This card is  5 3/4* 6 1/4 inch.
I found out that the template doesnt fit correctly, so make a copy, fold in half and cut so its perfect.
 Här kommer länken till PDF-mallen:

http://www.4shared.com/document/vptVvnMi/Stephis_portkort.html

Nu kommer en enkel beskrivning hur du kan göra:

 1. Klipp ut alla delar. Ett tips är att vika mallen på mitten och se att allt är rakt, innan du ritar mallen på ett cardstock.

1.Cut out everything and put the template against eachother so You can see everything is straight.

2. Biga pappret som ska vara insidan av dörrkortet,  10 cm upp.
2. Score the inside paper on 4 inch.

 
  3. Nu ska du välja hur många dörrar du vill ha på ditt kort. På det jag visar har jag tagit en mellan dörr och en liten dörr på både framsida  och insida men i bland kan det vara snyggt att ej ha så många lager beroende på vilket papper man vill framhäva.
3. Now its time to decide how many  doors you want on your card. I have done one middle and one small on all sides.





4. Om du vill ha ett extra papper så som jag har på bilden med äppel flickan får du måtta ett och klippa översta hörnen . Det blir snyggt utan också men jag gillar ju lager på lager. :-)

4.If you want to have an extra paper on the front of the inside (see the apple girl)
you can make one by yourself.
 Hoppas du vill prova på,
Really hope you want to try this one,




3 kommentarer:

  1. Vad snyggt!
    Tack för mallen också. Hade tänkt göra något liknande till min sons tackkort från hans dop. Hade inte sett någon mall, men om jag använder den blir allt mycket enklare :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för mallen, ditt kort blev ursnyggt! Måste fråga också var du fått tag på grindarna också ;)
    Måste testa detta men utan grindarna så tror jag inte det blir samma sak men har en annan ide jag måste prova ;)

    SvaraRadera
  3. Detta "bookmarkas"! Tack! :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad att du tar dig tid att skriva en rad, tack ska du ha.