torsdag 20 juni 2013

Blomförvaring med beskrivning.

Inzpira har två tävlingar och till den andra gjorde jag denna blomförvaring. Jag har länge irriterat mig på min förvaring och såg på nätet en plastgrej man kunde stoppa ner i en låda och ha blommor i. Den var dyr så jag gjorde en egen variant.













Så här gjorde jag:

Jag använde en stor skokartong då jag har många blommor.

 Jag målade alla kanter med svart akrylfärg.

 Sedan klädde jag lådan både ut och invändigt med snyggt papper. Alla kanter distressades med svart.



 Sedan gjorde jag remsor som ser ut såhär då de är klara.

 Jag skar 9 cm långa remsor och satte i hop 3 remsor med en häftapparat.

 Fäste dem samman.

Jag använde häftapparaten i mitten av cirkeln.


Sedan satte jag ner dem alla i lådan och satte ihop dem med en klammer.





12 kommentarer:

  1. Väldigt fiffigt oc h snyggt :) Ha en underbar midsommar :D kram

    SvaraRadera
  2. Finurliga du =) Det där var ju ett superbra sätt att dela av en stor kartong på = tack för tipset! Ett tu tre så gör man om någon förvaring och då kanske detta blir passande.
    Snygg lådan blev som du altrade oxå - här behövs inte köpas dyra saker när man kan göra det så snyggt som du gjort det alldeles själv =)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken fiffig förvaring till blommorna just det känns mest som kaos hos mig så det här kommer jag verkligen att ha i tankarna när det ska ordnas upp. Men just det att städa och organisera om det måste man verkligen känna för, och där är jag inte riktit ännu.
    Vill önska dig en riktigt härlig midsommar
    Ha det så skönt
    Kram Mona

    SvaraRadera
  4. Fiffig förvaring och himlans snyggt

    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Men så himla smart... och snyggt!
    Den idén lägger jag bland favoriter.
    Tack för tipset

    SvaraRadera
  6. fiffig förvaring! Snyggt också...

    //Sandra

    SvaraRadera
  7. Smart smart! Karln köpte nyss nya skor, ska se om jag kan nalla kartongen! ;) Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  8. Men så fiffigt! Och snyggt också såklart :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad att du tar dig tid att skriva en rad, tack ska du ha.