måndag 6 maj 2013

Kamera med mall

Idag visar jag denna kamera för Scraplagret. Papper jag använt är från Bo Bunny, kollektionen Mama-Razi.
Längst ner i inlägget finner du en mall på denna kamera.







Här är mallen i Pdf: 
OBS! Om du använder min mall  vill jag att du hänvisar till Stephis kort eller detta inlägg.





Så här gör du:




1. Klipp ut mallen och biga på angivna mått.

2. Distressa runt all kanter om så önskas.

3. Sätt ihop kameran. Den korta delen (1/2 inch) viks in och den bredare sätts över. Basen är klar!

När du gör objektivet sätt skarvarna neråt.

4. Jag valde ett långt objektiv, så som min kamera ser ut. Jag skar ut två pappersbitar som jag distressade och satte ihop dem till rör. Mina mått på dem är: Till den största cirkeln som ska vara närmast kameran är måtten 1 1/2 inch x 6 inch, 1/4 bigas och görs flärpar på (3,7 cm x 15,3 cm, 0,7 cm bigas och flärpar klipps)  för att kunna  sätta fast på kameran. Se bild nedan.




5. Den andra pappersbiten gjorde jag längre men mindre bred. Mått är 5 1/4 inch x 2  1/2  (6,7 cm x 13,3 cm.) Då jag satt ihop den till ett rör placerade jag den med klister på ena kanten  i mitten på den stora cirkeln.



Vill du sätta fast ett kort på baksidan mät kamerans bredd och längd och gör ett dragspelskort genom att biga. Fäst fast på baksidan.




Här är en kamera jag gjorde förra året. Länk till den finns här.

Ha en fin vecka,












7 kommentarer:

  1. Men JÖSSES säger jag bara!!
    Du är ju helt otrolig. FANTASTISKT och helt enkelt CANONers!!!
    Kram/Y

    SvaraRadera
  2. Häftigt och underbart innovativt! Det perfekta alstret till Mama-Razi och snyggt jobbat med dekor och blommor! Tack för att du delar med dig av inspiration och mall till kameran, påhittiga du!

    Ha en härlig eftermiddag, kram!

    SvaraRadera
  3. Ett helt fantastiskt fint alster

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  4. Såååå snygg kamera. tack för mallen. Kram

    SvaraRadera
  5. SUPERSTORT MEGATACK! för mallen! Vet precis vem som ska få en sån här kamera som födelsedagskort nästa gång...

    Dina kameror är så galet fina, snyggt pyntade och bara så perfekta som något som bara du, Stephi, kan få till!

    SvaraRadera
  6. Tusen takk for malen :)

    Her er kortet mitt :)

    http://snuppisblogg.blogspot.no/2013/12/kamerakort.html

    Veronique

    SvaraRadera

Jag blir så glad att du tar dig tid att skriva en rad, tack ska du ha.