torsdag 17 oktober 2013

Egengjorda flair buttons samt layout

Denna layout visar jag i dag för Allt om Scrap. Idag är det  flair buttons i bloggen och jag valde att göra egna och en beskrivning hur jag gjorde dem.



Så här gjorde jag:

Jag gjorde 3 olika flair buttons. Några blev till av knappar med papper över, några av papper med distanskuddar under samt med Primas Clear Circle Epoxy stickers.

 Till dem använde jag mönstrat papper distanskuddar och Glossy accents.

 Såhär ser de olika varianterna ut. De till höger är endast papper och jag har valt att stämpla på en. De i mitten är de köpta från Prima. Jag satte den genomskinliga plattan löst över pappret och måttade runt med en penna. Sedan skrev jag önskad text och satte på plattan. Till knapparna till vänster ritade jag cirklar och skrev och ritade lite på dem.

 Såhär ser knapparna ut då de är klara, täckta av Glossy Accents.


  Så här blev resultatet på papperscirklarna med distanskuddar nu med Glossy över sig.


Vill du ha en kanske bättre förklaring titta in på dagens inlägg på Allt om Scrap.






3 kommentarer:

  1. Hej Stephi!
    Så fin din LO blev och de egengjorda knapparna blev jätteläckra, me like:))
    Du är så påhittig och duktig:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Oh, vilken härlig LO!!!
    Jättesöt kille oxå :)

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  3. Såna detaljer gillar jag
    Supersnyggt blev det

    SvaraRadera

Jag blir så glad att du tar dig tid att skriva en rad, tack ska du ha.